Registrering

For å handle i nettbutikken trenger du ikke registrere deg som Kunde før du kommer til kassen. Der kan du velge passord slik at du har oversikt over tidligere bestillinger og logge på neste gang du skal handle. Du kan også handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved levering til utlandet, ta kontakt. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Åpningstider og kundeservice

Hverdager: kl. 09.00 – 17.00
Henvendelser besvares innen 48 timer.

Email: kundeservice@nosmote.no

Tlf: 94493231

Leveringstid

Leveringstid beregnes normalt til 3-5 virkedager + ordinær postgang. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Fast frakt kr 99,-. Vi sender ikke til utlandet. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Leveransevilkår

Alle ordre fra Nos blir sendt via Bring. Du velger selv hente alternativer i kassen. Du kan også velge å hente varer på Nos Hovden. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt under Vilkår). Dersom varen kunden ønsker er utsolgt kan kunden ta kontakt med oss for spørsmål om når varen er tilbake på lager. Eventuelt vil dette være informasjon som kommer frem på produktet i nettbutikken.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

 

Retur

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje.

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.

MERK at vi ikke kan garantere at varen du ønsker istedenfor er på lager nå vi mottar returen. For å være på den sikre siden anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt i nettbutikken og heller sender tilbake gammel vare med ønske om refusjon.

Tilbakebetaling ved returer

Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?

Om du har betalt med kort får du en automatisk e-post om at vi har startet en tilbakebetaling når vi registrerer returen. Pengene blir tilbakebetalt til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.

Angrerett

Du kan benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som må være vedlagt returen. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

 

Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til Nos (se kontaktinformasjon).  Kjøper må selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur.

Varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).

Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes kostnadsfritt inn til Nos ved hjelp av en postlapp som vi lager og sender til kunden. Send oss en mail på kundeservice@nosmote.no, eller ring oss på tlf. 94493231 for å få tilsendt returseddelen. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager

Sikkerhet

Din trygghet og sikkerhet er svært viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Netaxept, sikrer vi dette. Netaxept er en av de ledende tilbydere av betalingsløsninger for nettbutikker, og er et datterselskap av Nets. Nets og tjeneste Netaxept er sertifisert i henhold til PCIDSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Dette betyr at Nets oppfyller strenge sikkerhetskrav for kort. Standarden er utarbeidet av de internasjonale kort merkene Visa, MasterCard, American Express, JCB og Diners i fellesskap.