Leveransevilkår

Alle ordre fra Nos blir sendt via Bring. Du får en hentemelding på sms om når og i hvilken lokale «post i butikk» der pakken kan hentes.  Du kan også velge å hente varer på Nos Hovden. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Dersom varen kunden ønsker er utsolgt kan kunden ta kontakt med oss for spørsmål om når varen er tilbake på lager. Eventuelt vil dette være informasjon som kommer frem på produktet i nettbutikken.

 

 

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare, benytter du deg av pakkelappen for retur som ligger vedlagt i pakken. Send pakken tilbake via din lokale Bring butikk. I skjema på www.nosmote.no/retur melder du inn at du sender tilbake varen. Der kan du også skrive inn hva du ønsker å bytte til. MERK at vi ikke kan garantere at varen du ønsker istedenfor er på lager nå vi mottar returen. For å være på den sikre siden anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt i nettbutikken og heller sender tilbake gammel vare med ønske om refusjon. Velg da heller «retur» istedenfor «bytte» i returløsningen, www.nosmote.no/retur. Vi refunderer beløpet senest 5 virkedager etter mottatt retur.

 

Retur 

Dersom du skal returnere en vare kan du benytte vedlagte returetikett som ligger i pakken og som er ferdig adressert. Du leverer varen inn der du hentet den (eller på et annet hente-/innleveringssted som har Bring). Vi trekker kr. 90,- fra det beløpet som du skal ha refundert dersom du returnerer varen. (I tillegg til de kr 99 for ordinær frakt, med mindre kjøpet overstrider kr 1000,-). Du får fullsporing på den pakkelappen. Sporing er en sikkerhet for deg dersom den skulle komme på avveie. I de tilfeller hvor vi eventuelt har gjort en feil, eller ved reklamasjon blir du selvfølgelig ikke belastet returen. NB! Send din ordrebekreftelse sammen med returpakken.

Nå kan du melde inn din retur raskt og enkelt i nettbutikken. Gå inn på https://www.nosmote.no/retur og skriv inn ordrenr og ditt postnr. Du kan der velge hvilken vare du skal returnere. Se videre veiledning. Vi mottar din returmelding. Med en gang vi mottar varen fysisk i butikk vil vi godkjenne returen og refundere deg penger.

 

Tilbakebetaling ved returer

Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?

Om du har betalt med kort får du en automatisk e-post om at vi har startet en tilbakebetaling når vi registrerer returen. Pengene blir tilbakebetalt til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.

 

Angrerett

Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som må være vedlagt returen. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

Alternativ 1 – Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering.

Alternativ 2 – Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til Nos (se kontaktinformasjon). Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur.

I begge tilfeller må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).

Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Dersom Posten er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-  for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos Nos, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

 

Heving av kjøp

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes kostnadsfritt inn til Nos ved hjelp av en postlapp som vi lager og sender til kunden. Send oss en mail på kundeservice@nosmote.no, eller ring oss på tlf. 94493231 for å få tilsendt returseddelen. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager

Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

Nos Hovden
Hovdetun, Hovden Sentrum
4755 Hovden I Setesdal

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Copyright

Innhold på nettsidene er Nos Hovden sin eiendom. Innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning.

Sikkerhet

Din trygghet og sikkerhet er svært viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Netaxept, sikrer vi dette. Netaxept er en av de ledende tilbydere av betalingsløsninger for nettbutikker, og er et datterselskap av Nets. Nets og tjeneste Netaxept er sertifisert i henhold til PCIDSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Dette betyr at Nets oppfyller strenge sikkerhetskrav for kort. Standarden er utarbeidet av de internasjonale kort merkene Visa, MasterCard, American Express, JCB og Diners i fellesskap.

Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside til datamaskinen din, der den er lagret enten i minne (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte cookies). Dataene blir returnert til websiden ved senere besøk. Cookies tillater oss å kjenne deg igjen automatisk når du besøker nettstedet vårt, slik at vi kan gjøre opplevelsen personlig og tilby bedre service. Vi bruker også informasjonskapsler (og lignende data, som for eksempel Flash cookies) blant annet til forebygging av svindel. Hvis nettleseren din er satt til å avvise cookies fra vår nettside, vil du ikke vil være i stand til å fullføre en handel eller dra nytte av visse funksjoner på vår nettbutikk, for eksempel å lagre varer i handlekurven eller motta personlige anbefalinger. Vi anbefaler sterkt at du konfigurerer nettleseren til å godta cookies fra vår nettside.

Personlig informasjon

Når du handler hos oss oppbevarer vi informasjon som navn, adresse og telefonnummer. Dette er for å gjøre oss i stand til å fullføre handelen og levere ordren til deg. Vi behandler din informasjon med den høyeste diskresjon og håndtere dine personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven (PDA). Du har alltid rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, samt å få den slettet. Kontakt kundeservice på kundeservice@nosmote.no hvis du vil at informasjonen skal slettes.

Aldersgrense

For å handle hos oss må du være minst 18 år.